Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

11,5 kg

Av Tigris - 28 augusti 2012 14:40

Jodå, man växer och blir ståtligare och snyggare för varje dag som går. Jag tycker själv att jag får på tok för lite mat och känner mig hungrig hela dagarna och nästan hela nätterna också. Det första jag tänker på när jag vaknar är mat och dét är också det sista jag försöker tigga mig till innan jag somnar.
Jag tycker det går hyfsat nu när matte jobbar. Det är ganska skönt att få vara hemma och husera om lite utan att någon lägger sig i. Jag har blivit mer intresserad av att faktiskt bygga om lite hemma. Till matte och husses stora förfäran. Nu säger de själva att det är tur att de inte renoverat köket och så men jag är lite inne på att ändra på deras möblemang också. Matte blir mycket irriterad på mig det märker jag. Husse är lite mjukare mot mig. Honom kan jag nästan få till vad som helst. Han tycker jag är fin ändå, och det Gör nog matte med men hon är inte lika lätt att manipulera.
Denna vecka är det ingen hundkurs utan vi ska till Stadsparken nästa vecka så vi måste spara på krafterna lite.
Nu ska jag se om jag kan hitta på något roligt en stund...

 
 
Ingen bild

Onkel Viggo

29 augusti 2012 16:43

Hej nevööö, som Huskvarnabor säger.
Jaså, du tänker gå i husses fotspår o bli en duktig snickare. Det går nog fortare att renovera nu när du hjälper till.
Ser att du får ligga i sängen. Det är skönt samtidigt som det är lättare att hålla koll på sin matte o husse.
Behöver du verkligen lägga alla dina leksaker i Kiwis korg. Du får tänka på att han är gammal o behöver sova gott. Inte ska man behöva ha en boll till huvudkudde.
Onkel HP hälsar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tigris - 9 oktober 2017 12:42

Jag ber om ursäkt för att jag inte skrivit på så länge men jag har helt enkelt inte skapat mig en bloggrutin. Annars har jag rutiner på allt jag gör på en dag. För mig är det mycket viktigt att allt sker i en viss ordning på en spikad tid och så vida...

Av Tigris - 23 januari 2017 07:16

Igår så var det söndag och det innebär att husse och matte är hemma. Igår skulle de bjuda Birgitta som är mattes mamma på middag och de stod i köket hur länge som helst.   Jag uppskattar inte det för jag kan nämligen inte vara med då de har köks...

Av Tigris - 21 januari 2017 18:06


Ja, nu har jag precis kommit in från min kvällspromenad med husse matte och Lego. Husse har en benväska fylld med godis och det är så finurligt att jag bara tittar upp på honom så får jag en godis. Jag behöver liksom inte göra något eller sköta mig e...

Av Tigris - 20 januari 2017 12:00


Jag fortsätter med min presentation av min lillebror som då heter Legolas eller ”Lord of the Rings”, fnys… Att jämföra med mitt fina kennelnamn: Adrian, kort och snyggt! Han är alltså dryga året yngre än mig och enligt matte en s...

Av Tigris - 19 januari 2017 14:39

Tjenare igen! Nu är det jättelängesedan jag skrev sist. Det har hänt massor och jag har blivit stor och ståtlig. Husse säger ofta att jag är finast i världen och då måste det vara så!Jag fick en lillebror för ett par år sedan. Jag var exakt två år,...

Ovido - Quiz & Flashcards