Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Tigris - 25 augusti 2012 19:09

Ja så i torsdags var det sax för hundkurs igen. Matte och husse proppade in mig och massor med hundgodis i bilen och gav sig av ut i skogen där den där klubben ligger.
Jag skötte mig exemplariskt även denna gång. Matte och husse verkar så förvånade över det. Jag fattar inte riktigt varför? Sa inte min kennelpappa att jag var så fin så fin kanske? Varför litar de inte på det? Min brorsa är ju med på kursen också som jag berättat innan, förutom att han är större än mig så är han busigare också. Lite bångstyrig kan man säga...
Vi fick i alla fall träna på följsamhet i kortlina och ligg. Lite gå i koppel blev det också. Det kan jag behöva träna lite på faktiskt eftersom jag inte går i koppel så mycket här hemma. Trivs bäst lös liksom. Kiwi går ju alltid lös och då får jag också göra det.
Igår var jag och hälsade på mormor och morfar. Matte skulle lämna något till dem och jag fick kramas lite med mormor. Det var mysigt men de hade en konstig typ i lägenheten som fräste åt mig och försökte gå till attack. Matte sa att det gr en katt. Jag hade en katt där jag växte upp men den burrade inte upp sin päls och fräste åt mig.
Idag har jag förstås varit med matte i stallet på morgonen, när hon skulle åka hem skulle hon flytta en hästtransport med bilen. En sådan rolig syn... Hon tog i allt vad hon orkade för att kunna koppla på den men rubbade den inte en millimeter. Arg som ett bi efter tio minuter slängde hon sig in i bilen och for hemmet samtidigt som hon svor en hel ramsa. Jösses vilket temperament!

Ovido - Quiz & Flashcards