Alla inlägg den 21 augusti 2012

Av Tigris - 21 augusti 2012 10:25

Alltså vilken stjärna jag var på valpkursen häromdagen. Jag satt som ett ljus och lyssnade noga på husse hela tiden, om jag får säga det själv. Matte och husse var mycket stolta över mig förstås och tyckte jag var finast av alla femton valparna. Konstigt vore det ju annars förstås. Husse tycker att jag är så intelligent så han blir helt stum.
Jag tränade kontakt, stå och följa husse. Gå i koppel tränade vi också samt "ryggsäcken". Ryggsäcken innebär att husse/matte ska få mig att lugna mig genom att stryka mig under hakan och hålla om mig....
Ni hör ju själva, varför då säg jag?
I går bet jag mig själv i läppen, grät en skvätt och ville vara ifred. Matte skrattade åt mig där jag satt på min tillplattade iglo och hängde med huvudet. Husse var orolig för mig. Som tur va så gick det över och jag var mig lik igen efter så där 20 min.
Matte tyck jag är ömklig.... Jag tycker hon är lite sträng faktiskt!

Ovido - Quiz & Flashcards