Alla inlägg under november 2013

Av Tigris - 29 november 2013 10:47

av så många olika anledningar....

- matte och husse är alltid på ett bra humör på fredagsmornar....

- matte och husse kommer hem tidigt på fredagar och jag får vara ute och springa i trädgården hela eftermiddagen...

- matte och husse är hemma två dagar hos mig och jag behöver inte vara hemma själv eller med Kiwi då som bara sover ändå eller på dagis...

- jag brukar få tuggben eller ny leksak varje fredag för jag får alltid något när matte och husse handlar...

- jag får gå på en extra promenad på fredagkvällen för att jag ska kuna hålla mig lite längre på lördag morgon för de ska sova längre tror de... Jag väcker matte i allafall tidigt och vill gå ut så mig lurar de inte....

 

Har jag nämnt att jag inte är en morgonhund... Alltså hur trött får man bli...

Av Tigris - 28 november 2013 09:20

Jaha, då har man fått det svart på vitt. Man är en liten avart, felkonstruerad och oduglig...

Jag började halta rejält i lördags kväll. Då jag legat och vilat får jag inte med mig mitt vänster bak och som ni kanske kommer ihåg så var det vänster bak som inte var godkänt på röngen, min D-höft...

Matte och husse blev förstås väääldigt oroliga och jag fick fara med dom till veterinären i tisdags. Jag försökte uppföra mig, skällde inte på de andra hundarna(bara morrade lite), kissade inte inne, satt fint på det där himla bordet inne hos veterinären och försökte bara kasta mig i mattes famn en gång då de hissade upp bordet....

Veterinären tyckte det var synd att jag redan hade fått ont av min dåliga höft så jag ska få komma tillbaka och träffa en annan veterinär som är bättre på ben och leder. Nu äter jag medicin som ska göra att jag kan röra mig lättare.

 

Här var jag inte gammal....

Av Tigris - 20 november 2013 11:29

Man har väl blivit 1,5 år här alldeles nyligen och stor och stilig!

 

Jag är lite lurvig just nu men det ordnar sig den 4 dec för då ska man till frisören och piffa till sig lite innan jul. Matte säger att jag inte är någon sparbössa precis och det ser väl alla att jag inte är.

Sedan jag skrev sist har vi ju fått svar på min röngen och den ena höften var A precis som den ska. Armbågarna var A oxå men det var en höft som var D på. D betyder att den inte är så där jätteperfekt som man annars kan tro att hela jag är. Höftkulan och höftskålen passar inte ihop vilket kan göra att jag måste opereras i en framtid men än så länge rör jag mig mer än obehindrat.

 

Jag har också gått upp för trappan till vår andravåning en gång.

Bara en gång...

Jag går inte i den trappan för er som inte visste det utan matte och husse bär mig upp och ned till sovrummet. Men denna enda gång stod matte i trappan och sms:ade, husse var i köket och Kiwi låg och sov. Jag glömde av mig och gick hur lugnt som helst raka vägen upp. När jag kommit upp blev jag förnärmad och chockad och vågade givetvis inte gå ned igen så matte fick bära ned mig.

Hon såg så glad och nöjd ut ända till s hon förstod att jag aldrig mer kommer göra om detta misstag. Varför gå när man kan bli buren?

 

Jag har inte fått träffa min favoritkompis på länge nu för matte säger att vi ska inte skaffa några Bennersennen-Airedalevalpar, jag fattar inte vad hon menar? Man måste väl kunna träffas och leka lite då och då...


Presentation


Jag är en modig Airedaleterrier som bor i Gränna. Delar med mig av min vardag lite då och då...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards