Alla inlägg under juli 2013

Av Tigris - 18 juli 2013 10:08

På måndag ska jag röntga mina höfter och armbågar så får de papper på att jag är felfri:)
Idag ska jag följa med husse och matte in till staden och gå bland alla människor och hundar. Jag förväntas uppföra mig har matte sagt. Får se hur jag gör.
Kanske jag gör om jag får nåt roligt att tugga på att ha ikväll.
Igår var vi och badade igen. Matte är helt bestämd på att jag ska gilla det där påhittet men det hör jag inte och det kommer jag inte att börja göra heller!
Matte lyfter ut mig i vattnet och sedan ser hon jättelycklig ut och husse och matte står och säger att "Åhhh vad skönt", "Åhhh vad duktig" osv...
Jag tycker de är för fjompiga.

Av Tigris - 17 juli 2013 08:58

God morgon på er, här ligger jag och softar efter frulle och promenix.
Jag har fått en ny sele, Julius K9! Hur snygg som helst, jag ser ut som en riktig räddningshund.
Igår skulle husse, matte och jag fika på Kaffestugan på berget. Vi for iväg och jag var laddad. Sprätte till höger och vänster, spände upp mig och till och med min svans var nästan på topp igen(ni har väl inte glömt att jag har vattensvans).
När vi kommer fram är det väl proppfullt med turister:(
Det blev ingen fika och jag hade laddat alldeles i onödan.
Vi åkte en sväng nere i Gränna och sedan fick jag inta platsen under mitt träd i min trädgård igen.

Var ändå trött när kvällen kom, trots utebliven fika...

Av Tigris - 8 juli 2013 09:18

Nu har min husse lagt plastgolv på balkongerna så nu ska de tvunget sitta där varje kväll. Ni vet ju sedan innan att jag är lite försiktig med nya grejer och nu ska jag vänja mig vid att ligga på balkongen och titta. Tycker det går bra ändå. Gött är det ju att se så långt vilket gör att jag. Kan morra och skälla på hundar långt innan de passerar min balkong.

Av Tigris - 7 juli 2013 09:01

Jag har ju nämnt tidigare att jag älskar mat. Jag älskar att äta och tycker att man skulle kunna lägga mycket mer tid på det under ett dygn. Nu ska ni höra, tror ni inte matte och husse glömt av att jag blivit stor och inte gett mig tillräckligt med mat. Häromdagen vägde matte den maten jag brukar få och konstaterade att jag fått nästan hälften så mycket som jag egentligen ska ha under ett dygn. Inte konstigt jag är liten och ynklig!

Matte sa att det inte var någon fara för jag har inte fått för lite under så lång tid men själv är jag övertygad om att jag tagit stor skada. Till exempel min vattensvans. Klart det beror på att jag inte fått den näring jag behöver.


Igår kväll somnade jag i mattes armar och sov såååå gott nästan till morgonen!

Jag var lite orolig igår kväll för de skulle tvunget sitta på balkongen vilket de aldrig gör annars. Därifrån såg jag nästan hela världen kändes det som och jag var tvungen att spänna upp mig lite, muttrade lite emellanåt gjorde jag också.
Vi hörs...

 


Av Tigris - 1 juli 2013 22:11

Nu är det ett bra tag sedan jag bloggade...
Stor har jag blivit, husse och matte skickade mig på trim för första gången för någon vecka sedan och just för tillfället är jag krasslig, vattensvans heter det visst.
Nedan kommer en bildkavalkad från sista halvåret:-)

Presentation


Jag är en modig Airedaleterrier som bor i Gränna. Delar med mig av min vardag lite då och då...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards