Alla inlägg under oktober 2012

Av Tigris - 24 oktober 2012 06:27

Jag har precis stigit upp och gjort mina morgonbestyr: först mat i räserfart och sedan ut med matte och Kiwi i släptåg, därefter in och dricka  vatten och återgå till att sova.  

På morgonen är jag så himla trött.

Häromdagen duschade husse mig. Han kunde inte riktigt hålla mig i styr samtidigt som han skulle schamponera och duscha så det var schampo och vatten överallt och mitt på golvet låg jag med alla benen åt vart sitt håll. Jag var livrädd så jag kissade ned mig och husse knorrade så matte och jag trodde han skulle kollapsa. Vi bestämde att i fortsättningen badar matte mig och så kan husse få vara med om han vill.

Jag blev i alla fall len och fin i pälsen.

Matte borstade bort alla tovor som lätt blir då man ska undersöka allt. Hon gör det varje dag, och jag försöker på alla sätt att sätta mig på tvären även om det faktiskt är ganska skönt.

 


Matte klagar på att jag aldrig stänger munnen förutom då jag sover. Nej...jag har inte tid att stänga den...jag behöver använda den all vaken tid...hon är lite trög matte tror jag...


 


Var ute och for med husse och matte i helgen. Nu har de tack och lov tagit bort buren och jag får hela bagaget till förfogande. Det är shyst att kunna sitta och kolla ut!

Av Tigris - 18 oktober 2012 07:11

Nu är det ett tag sedan jag bloggade men jag har så himla mycket skoj för mig hela tiden så jag har helt enkelt inte tid. I dag på morgonen kom jag på att man kan göra svanhopp rätt ned i mattunnan, jättekul och framförallt smidigt tänker jag. Då behöver inte matte och husse hålla på att mäta upp utan kan bara öppna dörren också dyker jag i. Matte var inte förtjust i mitt tilltag utan tillrättavisade mig ganska tydligt.


 

Matte och husse tycker att jag är en ganska slarvig Airedale för tillfället. Jag vet inte om det beror på att jag rymmer lite till grannarna ibland, pratar mycket vad det än gäller eller att jag är allmänt busig. På tal om att prata mycket, vilken röstresurs jag har, ni skulle höra... Jag har dovt skall, jag har gällt skall, jag har pipigt skall, jag har högt skall, lågt skall, ledset sakll, glatt skall och till och med ett skall som låter argt trots att jag aldrig är arg än så länge. Jag kan morra också, men jag får inte riktigt till det ännu. Matte och husse verkar inte hoppa ur kläderna precis när jag morrar.

 

Igår tappade jag min sista mjölktand, den har suttit parallellt med en riktig tand ett tag och matte har sagt att vi måste åkta tilll veterinären och dra ut den men nu måste vi inte det! Så gott! Jag ska nu vila mig lite när husse är på jobbet för sedan är det full rulle för min del hela eftermiddagen och kvällen.

Av Tigris - 6 oktober 2012 20:59

Tugga på ett grisöra samtodogt som jag bloggar om min händelserika dag.
Har varit med husse och matte i stallet ochfick leka med en likadan hund som jag har(kiwi) fast gul, hon hette Ebba och det var jätteroligt att springa stallplanen runt med henne. Det var lite tag i den bruden vill jag lova. Där hade jag inte så mycket att sätta emot...
Veckan har varit tuff.
Husse, Kiwi och jag var på promenad häromdagen och husse är lite konstig för han tog inte med koppel vare sig till mig eller till Kiwi. Rätt som det är brukar husse gömma sig i skogen för oss och sedan får vi leta reda på honom. Det var bara det att nu kom det en kvinna med en gigantisk boxer så jag och brorsan ställde oss förstås och tittade på det ekipaget istället för att leta efter husse. Det slutade med att husse kravlar sig ut ur skogen och skrämmer slag på kvinnan med boxern. Husse lyfter upp mig och ska sedan försöka att manövrera brorsan förbi boxern... Kiwi tyckte inte om vovven och kvinnan och rök ihop med boxern lite grann. Jag var glad att jag fick taxi förbi för det varlige otäckt!
Ingen hundars har det varit heller denna vecka!
Matte gick med långsinta på mig i skogen i dag och det gick riktigt hyfsat tycker jag. Vi mötte två skäliga Jack Russells som jag bara tittade lite avmätt på och sedan hälsade jag på en liten tax, hon var söt ska jag tala om och hennes matte tyckte jag var en väldigt vacker valp:-)
Igår hälsade jag på moster en liten kortas och hennes assistent tyckte jag såg busig ut? Fattar inte vad hon menar med det?
I morgon är det tydligen dag att klippa klor och lugg om man får tro på det matte säger! Det ska vi nog bli två om!
Förresten har husse äntligen kostat på mig en korg!

Presentation


Jag är en modig Airedaleterrier som bor i Gränna. Delar med mig av min vardag lite då och då...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards