Direktlänk till inlägg 20 november 2013

Nu var det längesedan jag skrev något vettigt...

Av Tigris - 20 november 2013 11:29

Man har väl blivit 1,5 år här alldeles nyligen och stor och stilig!

 

Jag är lite lurvig just nu men det ordnar sig den 4 dec för då ska man till frisören och piffa till sig lite innan jul. Matte säger att jag inte är någon sparbössa precis och det ser väl alla att jag inte är.

Sedan jag skrev sist har vi ju fått svar på min röngen och den ena höften var A precis som den ska. Armbågarna var A oxå men det var en höft som var D på. D betyder att den inte är så där jätteperfekt som man annars kan tro att hela jag är. Höftkulan och höftskålen passar inte ihop vilket kan göra att jag måste opereras i en framtid men än så länge rör jag mig mer än obehindrat.

 

Jag har också gått upp för trappan till vår andravåning en gång.

Bara en gång...

Jag går inte i den trappan för er som inte visste det utan matte och husse bär mig upp och ned till sovrummet. Men denna enda gång stod matte i trappan och sms:ade, husse var i köket och Kiwi låg och sov. Jag glömde av mig och gick hur lugnt som helst raka vägen upp. När jag kommit upp blev jag förnärmad och chockad och vågade givetvis inte gå ned igen så matte fick bära ned mig.

Hon såg så glad och nöjd ut ända till s hon förstod att jag aldrig mer kommer göra om detta misstag. Varför gå när man kan bli buren?

 

Jag har inte fått träffa min favoritkompis på länge nu för matte säger att vi ska inte skaffa några Bennersennen-Airedalevalpar, jag fattar inte vad hon menar? Man måste väl kunna träffas och leka lite då och då...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tigris - 9 oktober 2017 12:42

Jag ber om ursäkt för att jag inte skrivit på så länge men jag har helt enkelt inte skapat mig en bloggrutin. Annars har jag rutiner på allt jag gör på en dag. För mig är det mycket viktigt att allt sker i en viss ordning på en spikad tid och så vida...

Av Tigris - 23 januari 2017 07:16

Igår så var det söndag och det innebär att husse och matte är hemma. Igår skulle de bjuda Birgitta som är mattes mamma på middag och de stod i köket hur länge som helst.   Jag uppskattar inte det för jag kan nämligen inte vara med då de har köks...

Av Tigris - 21 januari 2017 18:06


Ja, nu har jag precis kommit in från min kvällspromenad med husse matte och Lego. Husse har en benväska fylld med godis och det är så finurligt att jag bara tittar upp på honom så får jag en godis. Jag behöver liksom inte göra något eller sköta mig e...

Av Tigris - 20 januari 2017 12:00


Jag fortsätter med min presentation av min lillebror som då heter Legolas eller ”Lord of the Rings”, fnys… Att jämföra med mitt fina kennelnamn: Adrian, kort och snyggt! Han är alltså dryga året yngre än mig och enligt matte en s...

Av Tigris - 19 januari 2017 14:39

Tjenare igen! Nu är det jättelängesedan jag skrev sist. Det har hänt massor och jag har blivit stor och ståtlig. Husse säger ofta att jag är finast i världen och då måste det vara så!Jag fick en lillebror för ett par år sedan. Jag var exakt två år,...

Presentation


Jag är en modig Airedaleterrier som bor i Gränna. Delar med mig av min vardag lite då och då...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards