Direktlänk till inlägg 14 november 2012

Knorr...

Av Tigris - 14 november 2012 22:01

Idag har jag varit slarvig enligt husse. När han vilade middag så passade jag på att provsmaka den nymålade väggen. Han blev förgrymmad på mig och tyckte inte jag var någon fin Airedale... Men han får skyllasig själv tycker jag när han är så tråkig och ska ligga och snarka.

 


De har i alla fall insett att jag visst behövde en ny soffa så det har jag fått och jag sover så himla gott i den så det ärinte klokt!

Jag plockade in ett ruttet äpple i går kväll till mattes stora förtret, hon sprang ut med det i handen och gjorde massa konstiga ljud på vägen... Jag trodde hon lekte med mig men det var inte fallet. Hon blängde lite på mig, men det är inget problem för mig, jag blänger tillbaka.

På tal om konstiga ljud så rappade jag och matte i bilen i lördags. Jag fick följa med till stallet efter att de tyyyp varit borta flera timmar och jag och Kivan varit ensamma hemma. Jag satte igång och yla för jag gillade inte musiken å radion och tyckte väl att jag gott kunde fått sitta jämte matte eftersom hon varit borta istället för i bagagen. Matte fylldei med massa konstiga ljus som är svårt att beskriva, muttrade och knorrade. Så vi rappade lite kan man säga...

Det var i alla fall skojigt att få vara med i stallet. Jag är duktig på att packa hö, sprider visserligen ut det över en väldigt stor yta men trots att det ska ligga i en påse till hästen.

 


Husse och jag skulle gå en lång promenad i söndags och jag tog på mig väst till och med(brukar aldrig ha den när jag är med husse). Vi traskade iväg och sedan kom det en bil. Jag har fått för mig att jag ska rusa fram mot bilar som kommer för fort och jag gjorde samma sak i söndags. Husse som är en väldigt ansvarsfull husse måste jag tillstå såg ju naturligtvis till att jag inte blev överkörd genom att hålla hårt i kopplet.

Problemet var att jag bytte riktning tillbaka mot husse utan att se mig för så jag rusar rakt in i honom och slår mig förstås. Jösses så ont det gjorde.

Jag satte mig på ändan, grät en skvätt och ville inte ta ett steg till.

Husse fick lyfta upp 23 kilos Airedale (som är jag) och bära mig hem. Han ustade och stånkade så jag trodde han skulle storkna. Satte ned mig i hallen men jag ville väl inte resa mig alls, hade ju slått mig... Matte fick klä av mig västen och bära in mig till soffan. Där somnade jag efter chocken jag fått. Sov en timme och sedan var jag återställd. De säger att jag är känslig men de skulle känna själva hur det känns när jag slår mig!

Sist men inte minst är det trappträning på schemat mest hela tiden. Ovan ser ni mig då matte satt ned mig i trappan och jag bestämt mig för att stå kvar där hon satt mig.

Det slutar alltid med att jag får "taxi" hela vägen upp.

Airedales är visst envisa konstaterar matte och husse...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tigris - 9 oktober 2017 12:42

Jag ber om ursäkt för att jag inte skrivit på så länge men jag har helt enkelt inte skapat mig en bloggrutin. Annars har jag rutiner på allt jag gör på en dag. För mig är det mycket viktigt att allt sker i en viss ordning på en spikad tid och så vida...

Av Tigris - 23 januari 2017 07:16

Igår så var det söndag och det innebär att husse och matte är hemma. Igår skulle de bjuda Birgitta som är mattes mamma på middag och de stod i köket hur länge som helst.   Jag uppskattar inte det för jag kan nämligen inte vara med då de har köks...

Av Tigris - 21 januari 2017 18:06


Ja, nu har jag precis kommit in från min kvällspromenad med husse matte och Lego. Husse har en benväska fylld med godis och det är så finurligt att jag bara tittar upp på honom så får jag en godis. Jag behöver liksom inte göra något eller sköta mig e...

Av Tigris - 20 januari 2017 12:00


Jag fortsätter med min presentation av min lillebror som då heter Legolas eller ”Lord of the Rings”, fnys… Att jämföra med mitt fina kennelnamn: Adrian, kort och snyggt! Han är alltså dryga året yngre än mig och enligt matte en s...

Av Tigris - 19 januari 2017 14:39

Tjenare igen! Nu är det jättelängesedan jag skrev sist. Det har hänt massor och jag har blivit stor och ståtlig. Husse säger ofta att jag är finast i världen och då måste det vara så!Jag fick en lillebror för ett par år sedan. Jag var exakt två år,...

Presentation


Jag är en modig Airedaleterrier som bor i Gränna. Delar med mig av min vardag lite då och då...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards