Alla inlägg den 9 november 2012

Av Tigris - 9 november 2012 10:12

Nu ska jag berätta hur det går till i min familj. I går kommer matte hem klockan fem. Hon jobbar tydligen så länge.

För det första tycker jag inte det är rimligt att jag ska behöva vänta så länge på henne som till lockan fem. Husse var visserligen hemma men han bara ägnade sig åt vardagsrummet... Jag hade dötråkigt hela dagen och han knappt såg mig trots att jag försökte välta färgburken flera gånger samt gick lös på golvpappen. Han bara säger nej Tigris och börjar laga hålen jag åstadkommit, sedan fortsätter han med sitt tråk!!!


 


Ja, hur som helst så väntade jag ju då fasligt mycket på matte så att vi kunde latcha lite. Hon kommer hem, vi kramas och busar lite, sedan får jag ett tuggis samtidigt som de ska äta(snacka om att de prioriterar sig själva). Sedan är dett min tur, jippi! Jag tar på min fina reflexväst jag fått och vi går en lång promenad matte och jag. Kiwi får vara hemma för han traskar så evinerligt sakta(Tar tyyyp hundra år att gå 50 meter).



 


Då vi kommer hem börjar jag ana oråd då matte tar in mig på toaletten istället för att torka mig i hallen, jag tänkte att så blöt är jag väl knappast.


Nu kommer det!!!! Hon skulle duscha mig.... Alltså jag blir så trött.


Så smutsig är jag visst inte som hon säger. Hon gnuggade mig både här och där. Tvättade mitt lilla ansikte så jag höll på att drunkna. Ursch! Vedervärdig människa!

Sedan torkade hon mig och gnuggade så jag tänkte att jag får vara glad om jag överhuvudet taget har päls och hud kvar när det är över.

Jag var fullständigt slut efter detta så jag var tvungen att vila mig en stund. Husse tyckte han hade gjort så fint efter han målat klart så jag passade på att fixa lite med mattan innan jag föll i koma!

 


Men jag tycker att det var kanska skönt att lägga sig i sängen då jag var nybadad!


 


Så sammanfatningsvis, blir det ingen ändring på mina povra hemförhållande så kommer jag flytta! Så det så!

Presentation


Jag är en modig Airedaleterrier som bor i Gränna. Delar med mig av min vardag lite då och då...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards