Alla inlägg den 16 augusti 2012

Av Tigris - 16 augusti 2012 06:11

Nuförtiden så jobbar matte på dagarna. Det har ju husse gjort ett tag men nu får jag och Kiwi klara oss själva några timmar på förmiddagen. Det går bra faktiskt. Vi sover hela tiden. Vi hittade på ett hyss häromdagen för matte hade tekakor på bänken och de tog jag ned på golvet. Sedan hjälptes vi åt att äta upp allihop... Det var smulor i hela min päls när husse kom hem, Men då fick jag en extra borstning vilket var skönt.

 


Klockan tre i natt ville jag ut och kissa. Därefter mådde jag lite illa ett par gånger, tom i magen igen. Jag fick lite pyllor av matte och sedan somande jag. Matte tror inte att jag  ska få uppblötta pyllor så länge till för jag blir hungrigare då.

Idag är en stor dag för vi ska åka på hundkurs och det ska bli så skoj.

Hoppas det finns många roliga lekkamrater där.


       


Har förresten blivit duktig på att gå i koppel. Brukar följa med kiwi på en sväng varje morgon. Det blir förstås inte så långt för jag får ju inte promenera så långt ännu men jag fattar i alla fall grejen och börjar faktiskt se fram emot det!


 


Vill gärna att matte ska ha fullständigt fokus på mig varje minut (eller sekund faktiskt) och när hon inte har det så blir jag extremt förtretad och tjurar järnet. Jag är som jag berättat innan en väldigt pratig hund på gott och ont så det kommer ljud ifrån mig beroende på vilken sinnesstämning jag är på. Det där uppskattas inte alltid av matte har jag förstått. Hon ser så bekymrad ut ibland då jag knorrar och ibland blir hon arg på mig när jag skäller högt och gällt för att någon ska se mig. Men vad ska en stackars liten terriervalp ta sig till när han inte blir uppmärksammad? Skälla förstås!



Ovido - Quiz & Flashcards