Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Det är elände ska jag säga er...

Av Tigris - 4 september 2012 19:49

Nu har jag haft ett par riktigt besvärliga dagar! Igår morse vaknar jag med riktigt ont i munnen och ville knappt äta. Och ni som känner mig vet att äta är det bästa jag vet. Jag låg hela dagen igår och matte ringde till veterinären för och kolla vad det kunde vara. De trodde att det kunde vara tänderna och rekommenderade matte att ta undan tuggleksaker och blöta min mat. Precis som jag skuttade omkring och tuggade på saker igår... Jag låg i Kiwis korg hela dagen förutom när jag skulle äta, kissa eller ja ni vet....
Idag ringde matte veterinären igen och ville att de skulle ta och titta på mig. Detta trots att jag var rätt så pigg i morse? Himla matte kan man säga för nu är jag precis hemkommen från en vistelse på djursjukhuset. De har sövt mig, de har röntgat, de har stuckit i mig och de har till och med varit på mina klor???
Husse körde in mig och lämnade mig SJÄLV där med massa okända människor. Bara för att de säger att han ska lämna mig så lämnar man inte mig så där bara!
Matte och husse hämtade mig och nu är jag hemkommen med en flaska metacam och ett inbokat återbesök nästa vecka. Jag är helt slut!
Och de säger att jag är ömklig? Det var ju faktiskt en lös grej som låg vid min tand, inte konstigt att jag har ont? De ville inte operera bort den nu när jag ska byta tänder så jag får väl gå och ha smärta.
Matte säg att det kommer inte på fråga. Har jag ont igen åker hon in med mig igen så får de ta bort den där grejen jag har i kinden.
Pust....

 
 
Ingen bild

Onkel Viggo

6 september 2012 14:08

Hej behöver.
Elände o elände, du fick i vart fall träffa de gulliga veterinärerna.
I går morse vaknade jag med igenmurat vänster öga. Nej, jag har inte varit i slagsmål. Husse ömmade mig o matte med, fast inte lika bra som husse.
Hörde att de talade om veterinär. Fast jag hade ont o var jättehärlig tänkte jag på snyggingarna på sjukhuset.
Mitt i allt elände fick vi Hjobesök. Du har ju träffat dem. Jag var inte på lekhumör.
Rätt som det var tog matte mig. Höll mig så hårt att jag inte kunde smita. Hon torkade med något jättemjukt i ögat. Det gjorde ont. Jag försökte åla mig ur mattes famn, men inte lyckades jag. Plötsligt kände jag att hon droppade något kallt i ögat. Jag blev jätterädd, lyckades smita o rymma till husses säng. Där gömde jag mig i duntäcket. Husse kom o fjäskade.
Tror du inte de gjorde om behandlingen på kvällen. Jag var i chock hela kvällen o natten. Husse klappade mig o talade vänligt under natten. Matte klappade mig någon gång då o då o sa något.om att de bara hade hjälpt mig bli bättre. Jag kände att ögat blev bättre men det låtsades jag inte om som du kanske kan förstå. Hade ju sett fram emot en träff med snyggingarna.
Idag är mitt öga bra.
Kan du förstå varför mattar är så resoluta o bestämda?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tigris - 9 oktober 2017 12:42

Jag ber om ursäkt för att jag inte skrivit på så länge men jag har helt enkelt inte skapat mig en bloggrutin. Annars har jag rutiner på allt jag gör på en dag. För mig är det mycket viktigt att allt sker i en viss ordning på en spikad tid och så vida...

Av Tigris - 23 januari 2017 07:16

Igår så var det söndag och det innebär att husse och matte är hemma. Igår skulle de bjuda Birgitta som är mattes mamma på middag och de stod i köket hur länge som helst.   Jag uppskattar inte det för jag kan nämligen inte vara med då de har köks...

Av Tigris - 21 januari 2017 18:06


Ja, nu har jag precis kommit in från min kvällspromenad med husse matte och Lego. Husse har en benväska fylld med godis och det är så finurligt att jag bara tittar upp på honom så får jag en godis. Jag behöver liksom inte göra något eller sköta mig e...

Av Tigris - 20 januari 2017 12:00


Jag fortsätter med min presentation av min lillebror som då heter Legolas eller ”Lord of the Rings”, fnys… Att jämföra med mitt fina kennelnamn: Adrian, kort och snyggt! Han är alltså dryga året yngre än mig och enligt matte en s...

Av Tigris - 19 januari 2017 14:39

Tjenare igen! Nu är det jättelängesedan jag skrev sist. Det har hänt massor och jag har blivit stor och ståtlig. Husse säger ofta att jag är finast i världen och då måste det vara så!Jag fick en lillebror för ett par år sedan. Jag var exakt två år,...

Presentation


Jag är en modig Airedaleterrier som bor i Gränna. Delar med mig av min vardag lite då och då...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards