Alla inlägg den 2 september 2012

Av Tigris - 2 september 2012 19:55

Då har man lagt på sig igen. 13,2 kg väger jag i dag. Ståtlig och fin som en riktig prins. Husse befinner sig i chock över att jag gått upp så mycket. Men jag har fått ett annat foder nu. Royalty Canin för valpar med mycket energi och det har ju jag. Matte har tyckt att jag verkat hungrig innan men nu är jag mer tillfreds liksom.
Idag har jag varit i stallet och hjälpt matte med städningen. Sedan blev det en promenad med Coco, Sofia, Tania & Ginni på Grännaberget och det var riktigt skoj. Jag joggade på rätt så bra trots att både Coco och Ginni är mycket större djur(hästar).
Matte och jag sprang ju inte med när de galopperade förstås. Då tränade vi lite lydnad under tiden. Matte hade goda godisar i fickan så det var tur. För sitta och vänta utan någon aktivitet är inte min melodi riktigt.
Det är kul att vara i stallet för jag får så mycket uppmärksamhet av alla hästtjejer. Matte verkar tycka det är smidigt också för då behöver inte hon hålla reda på mig.
Nu är jag utpumpad efter ett grisöra och kvällsmat. Sovdax med andra ord...

Av Tigris - 2 september 2012 00:09

I dag har jag varit i TenhultI med matte och husse. De skulle visst kolla in ny soffa och jag fick ligga i bilen som vanligt. Sedan gick färden till husses morbror Kenneth och hans Kristina. Matte vågade inte låta mig beträda deras gräsmatta för den var som en golfgreen men de var kul att hälsa på dem i alla fall.
Nu sova...

Presentation


Jag är en modig Airedaleterrier som bor i Gränna. Delar med mig av min vardag lite då och då...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards