Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

10 veckor

Av Tigris - 16 juli 2012 06:40

Igår fyllde jag tio veckor vilket betyder att jag har bott i Ölmstad i två veckor. Känns som en hel evighet tycker jag. Jag trivs väldigt bra, mycket yta att springa omkring på och många människor att kela och leka med.


Jag tycker att 5.30 är alldeles lagom att stiga upp på morgonen då jag sovit hela natten. Då är jag liksom sprickfärdig och får jag inte gå ut och kissa och bajsa då är risken att det sker en olycka. trots att jag är en stor kille nu så har jag fortfarande väldigt liten kropp. Matte och husse vägde mig i går och jag vägde 5,1 kg. Det är ändå imponerande tycker jag.


 


Som ni ser har jag fått långa smidiga ben och har blivit väldigt ståtlig.


 


Jag och min hund leker en hel del på dagarna, framförallt är det jag som leker med honom. Han hade slickat på sin tass i fredagsmorse så han har varit lite halt men jag biter på han i alla fall. Matte har tvättat och rakat hans tass så nu är han som han ska igen. I går kväll racade vi lite. Han är mycket snabbare än mig vilket retar mig något hemskt. Hur mycket jag än morrar och skäller så är han ändå snabbare.


 


Igår när matte var i stallet så skulle husse hjälpa farfar med att hänga upp något och då fick farmor passa mig. Det var riktigt roligt att busa med henne. Hon skrattade så och jag hittade på massa otyg. Jag hoppas det blir fler gånger för det tyckte jag mycket om. Inte så skoj med husse och matte för de tjatar rätt så mycket på mig.


 


Här är min nyaste leksak. Jag har även en bitring i bilen men den får ni se en annan gång.


 



Jag gillar:

- mat!

- att slänga med saker

- morra och skälla.

- Skor, både att bära och att tugga

- springa och hoppa

- åka bil

- bitas, framförallt husse då matte försöker lära mig att jag inte får(precis som jag inte vet det)

- vara med i stallet och springa till kattmaten samt äta hästbajs.

- springa i skogen när matte försöker plocka kantareller


Gillar inte:

- ligga på rygg

- klippa klor

- bli borstad

- gå ned för trappor

- gå ned för någonting förresten...


Vi hörs...

 
 
Ingen bild

Birgitta

16 juli 2012 14:48

Du är oxå välkommen till mormor o morfar. Vi har en trevlig hund o en mysig katt. Här skulle du kunna rusa kors o tvärs. Morfar skulle bli jätteglad. Du får sluta bita på min hund. Använd tänderna på husse o matte istället.
Vad du växer på höjden.
Kram från mormor...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tigris - 9 oktober 2017 12:42

Jag ber om ursäkt för att jag inte skrivit på så länge men jag har helt enkelt inte skapat mig en bloggrutin. Annars har jag rutiner på allt jag gör på en dag. För mig är det mycket viktigt att allt sker i en viss ordning på en spikad tid och så vida...

Av Tigris - 23 januari 2017 07:16

Igår så var det söndag och det innebär att husse och matte är hemma. Igår skulle de bjuda Birgitta som är mattes mamma på middag och de stod i köket hur länge som helst.   Jag uppskattar inte det för jag kan nämligen inte vara med då de har köks...

Av Tigris - 21 januari 2017 18:06


Ja, nu har jag precis kommit in från min kvällspromenad med husse matte och Lego. Husse har en benväska fylld med godis och det är så finurligt att jag bara tittar upp på honom så får jag en godis. Jag behöver liksom inte göra något eller sköta mig e...

Av Tigris - 20 januari 2017 12:00


Jag fortsätter med min presentation av min lillebror som då heter Legolas eller ”Lord of the Rings”, fnys… Att jämföra med mitt fina kennelnamn: Adrian, kort och snyggt! Han är alltså dryga året yngre än mig och enligt matte en s...

Av Tigris - 19 januari 2017 14:39

Tjenare igen! Nu är det jättelängesedan jag skrev sist. Det har hänt massor och jag har blivit stor och ståtlig. Husse säger ofta att jag är finast i världen och då måste det vara så!Jag fick en lillebror för ett par år sedan. Jag var exakt två år,...

Ovido - Quiz & Flashcards