Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

Snart tio veckor...

Av Tigris - 14 juli 2012 06:28

Jag växer så det knakar. Mina ben är jättelånga nu och det är svårt att hålla reda på dem. Igår slog jag i mitt framben när jag skulle gå in och det gjorde riktgt ont! Jag grät en skvätt och husse blev jätteorolig! Frågade grannen och matte vad det kunde vara för otäckt som drabbat mig. Han blev ganska lättad då det visade sig att jag någon stund senare var helt återställd.


 


Min svans viftar oavbrutet och jag tycker livet är riktigt gött!

När vi var i stan igår matte, husse och jag fikc jag lite nya grejer. En bur att ha i bilen vilket jag tycker är helt onödigt! Tycker det fungerar utmärkt att jag har hela bilen som lekplats men det tycker inte husse. Han är rädd att jag ska tugga sönder skinnklädseln och den smakar helt okej faktiskt så han kan ha en poäng där. Fick en bitgrej med i rosa!!!! Jag är väl ingen tjej heller? Trött man blir på dom, men den var nog billig för de köpte den på Ö&B.


Vi ska åka till stallet matte och jag om en stund och då ska jag göra mattes morgonstund lite jobbigare genom att skrika som en stucken gris om hon sätter mig i buren, så det så!


 


- Jag når att dricka i Kiwis vattenskål nu, behöver inte klättra i med hela frambena i vattnet utan kan stå på golvet och dricka.

- Jag kan också sitta ganska lugnt när jag ska få mat.

- Har hittat en väg ned till framsidan där jag bor utan att behöva gå i trappor.


Sa jag att jag och husse har kommit in på valpkurs? Ska bli roligt! Hoppas han inser vem han har att göra med. Jag går enbart dit för att träffa polare. Kommer försöka undvika att lära mig något över huvudet taget.


Mitt vänster öra sitter mycket löst nu, men det högra sitter som berget. Jag har lite svårt att sitta still med så matte vågar inte klippa loss dom. De får väl sitta där de sitter för nu tänkter jag inte på det längre.


 


Jag blir mer och mer brun för övrigt. Snart stor och stark!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tigris - 9 oktober 2017 12:42

Jag ber om ursäkt för att jag inte skrivit på så länge men jag har helt enkelt inte skapat mig en bloggrutin. Annars har jag rutiner på allt jag gör på en dag. För mig är det mycket viktigt att allt sker i en viss ordning på en spikad tid och så vida...

Av Tigris - 23 januari 2017 07:16

Igår så var det söndag och det innebär att husse och matte är hemma. Igår skulle de bjuda Birgitta som är mattes mamma på middag och de stod i köket hur länge som helst.   Jag uppskattar inte det för jag kan nämligen inte vara med då de har köks...

Av Tigris - 21 januari 2017 18:06


Ja, nu har jag precis kommit in från min kvällspromenad med husse matte och Lego. Husse har en benväska fylld med godis och det är så finurligt att jag bara tittar upp på honom så får jag en godis. Jag behöver liksom inte göra något eller sköta mig e...

Av Tigris - 20 januari 2017 12:00


Jag fortsätter med min presentation av min lillebror som då heter Legolas eller ”Lord of the Rings”, fnys… Att jämföra med mitt fina kennelnamn: Adrian, kort och snyggt! Han är alltså dryga året yngre än mig och enligt matte en s...

Av Tigris - 19 januari 2017 14:39

Tjenare igen! Nu är det jättelängesedan jag skrev sist. Det har hänt massor och jag har blivit stor och ståtlig. Husse säger ofta att jag är finast i världen och då måste det vara så!Jag fick en lillebror för ett par år sedan. Jag var exakt två år,...

Ovido - Quiz & Flashcards