Direktlänk till inlägg 3 juli 2012

Första dagen i Ölmstad

Av Tigris - 3 juli 2012 06:42

 

 

 

Tigris är mitt tilltalsnamn och jag är en för tillfället åtta veckor gammal Airedaleterrier. Jag har precis flyttat till ett par som bor i Grännatrakten.

Det första dygnet har varit innehållsrikt måste jag säga. Massa nya saker, människor och en och annan hund med...

 

 

 

Jag fick hälsa på min nya hund Kiwi då jag kom hem och det verkar inte bli några problem att sätta honom på plats för han säger ingenting. Jag har satt ribban högt från början för jag tänker att går det så går det.

 

 

 

 

Han släpper alla coola leksaker till mig och han vaktar inte ens sin mat. Fatta hur larvig han är. Han tittar också på mig precis som jag vore världens minsta skit men han misstar sig, var så säker på det.

 

 


 

 

 

Resten av familjen verkar okej. Husse som man ska kalla Alfa-hannen jobbar på förmiddagarna så då kan jag bestämma vilket känns kanon.

 

 

 

 

 

Matte (alfahonan) hon ser lite lätt sliten ut efter en natt i mitt sällskap men hur lätt är det när man har världens minsta blåsa liksom. Kan maximalt hålla mig två-tre timmar i sträck sedan är det kört. Sedan har jag aldrig förstått vikten av att ligga och sova hela natten. Varför inte varva sömn med lek, mat och toalettbesök?

Jag har för övrigt redan lyckats styra lite genom att nu får jag vaara i soffan! Det ni...

Husse och matte verkar inte fatta att jag inom kort kommer bli stor och ståtlig vilket då innebär att de kan ligga jämte Kiwi i hans korg framför tv:n. Det är deras val som jag ser det.

Jag har träffat fler familjemedlemmar men jag tar dem efter hand som de är intressanta.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tigris - 9 oktober 2017 12:42

Jag ber om ursäkt för att jag inte skrivit på så länge men jag har helt enkelt inte skapat mig en bloggrutin. Annars har jag rutiner på allt jag gör på en dag. För mig är det mycket viktigt att allt sker i en viss ordning på en spikad tid och så vida...

Av Tigris - 23 januari 2017 07:16

Igår så var det söndag och det innebär att husse och matte är hemma. Igår skulle de bjuda Birgitta som är mattes mamma på middag och de stod i köket hur länge som helst.   Jag uppskattar inte det för jag kan nämligen inte vara med då de har köks...

Av Tigris - 21 januari 2017 18:06


Ja, nu har jag precis kommit in från min kvällspromenad med husse matte och Lego. Husse har en benväska fylld med godis och det är så finurligt att jag bara tittar upp på honom så får jag en godis. Jag behöver liksom inte göra något eller sköta mig e...

Av Tigris - 20 januari 2017 12:00


Jag fortsätter med min presentation av min lillebror som då heter Legolas eller ”Lord of the Rings”, fnys… Att jämföra med mitt fina kennelnamn: Adrian, kort och snyggt! Han är alltså dryga året yngre än mig och enligt matte en s...

Av Tigris - 19 januari 2017 14:39

Tjenare igen! Nu är det jättelängesedan jag skrev sist. Det har hänt massor och jag har blivit stor och ståtlig. Husse säger ofta att jag är finast i världen och då måste det vara så!Jag fick en lillebror för ett par år sedan. Jag var exakt två år,...

Ovido - Quiz & Flashcards