Alla inlägg den 23 januari 2017

Av Tigris - 23 januari 2017 07:16

Igår så var det söndag och det innebär att husse och matte är hemma. Igår skulle de bjuda Birgitta som är mattes mamma på middag och de stod i köket hur länge som helst.

 

Jag uppskattar inte det för jag kan nämligen inte vara med då de har köksfläkten igång. Jag är rädd för konstiga ljud och köksfläkten låter otäckt tycker jag. Det är inte det att jag är mesig eller så men vill inte utsätta mig för fara i onödan som ni säkert förstår. Brorsan är dumdristig och verkar inte fatta att det är farligt att vistas i köket då de har fläkten igång. Summan av kardemumman är att jag typ får vara själv i allafall trots att det är söndag vilket är mycket olyckligt.

Inte nog med att de lagade mat i hundra år i köket utan sedan var jag tvungen att ligga i köket tillsammans med brorsan då Birgitta kom. En sådan dålig stil tycker jag som hade sett fram emot lite kel med Birgitta. Nej, då tyckte matte att jag kan ligga i köket med brorsan bara för attt han inte kan uppföra sig.

 

Det blev en ganska chill kväll i allafall då vi fick en hyfsat lång promenad med husse och matte där det hände massa spännande. Vi skällde på närmaste grannens labbe som var på tok för nära vår tomt. Vi skällde på en granne längre bort som är Golden Retriver och jag och brorsan tål inte honom. Han är så mesig på något vis. Sedan kom det en farbror på vägen som vi kunde gruffa lite på också. Husse och matte var lite besvikna på oss sa de men det går över vet jag. De har varit besvikna på oss många gånger men sedan får jag Dental stick i allafall och det är huvudsaken. Och jag vet att de älskar mig mycket och har överseende med att jag bär mig illa åt ibland.

Presentation


Jag är en modig Airedaleterrier som bor i Gränna. Delar med mig av min vardag lite då och då...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards