Alla inlägg den 21 januari 2017

Av Tigris - 21 januari 2017 18:06

Ja, nu har jag precis kommit in från min kvällspromenad med husse matte och Lego. Husse har en benväska fylld med godis och det är så finurligt att jag bara tittar upp på honom så får jag en godis. Jag behöver liksom inte göra något eller sköta mig eller så utan bara buffa eller titta bedjande på husse. Han är toppen min husse.

Matte kräver alltid att jag ska sitta, ligga, stå eller något annat helt meningslöst för att jag ska få godis. Brorsan gör vad än hon ber honom om, han till och med rullar runt, kryper och buffar med nosen på någon himla platta... ni skulle se honom, totalt förudmjukande om ni frågar mig. Oftast slipper jag nu för tiden för matte är övertygad om att det är något fel på mig, att jag typ inte förstår. Det är egentligen hon som inte förstår att jag är för smart för henne men jag låter henne tro att min hjärna är underutvecklad för då slipper jag höra hennes tjat.


Idag på morgonen gick vi en lång promenad som vi ofta gör med matte på helgen. Det är härligt och vi får nosa och sträcka ut ordentligt. Hur som helst, idag gick vi en ny runda som vi inte gått innan. Jag och brorsan tyckte ju det var toppen förstås och snufsade på allt. Allt var superhärligt till jag helt plötsligt såg en stor otäck grej mitt i skogen! Ser ju som ni förstår som min yttersta plikt att skydda matte och brorsan och så också idag. Jag spände musklerna, sprätte ståtligt med bakbenen, morrade och skällde. Matte skrattade åt mig och sa att det var mat till rådjuren och älgarna som bonden kört ut i skogen, kallas tydligen för hösilageboll.

Här anstränger man sig för att skydda familjen och vad får man för det?.?.?

Brorsan lyckades också med konststycket att fastna med munnen i selen. Han försöker emellanåt käka av den så han kan jaga katter och vilt. Vi brottades lite också och matte sa att hon skämdes för oss.

 

Presentation


Jag är en modig Airedaleterrier som bor i Gränna. Delar med mig av min vardag lite då och då...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards